Mitas presenterar en ny medlem i sitt äventyrs däckfamilj: ENDURO TRAIL-XT

ENDURO-TRAIL-XT
Under 2024 kommer Mitas att välkomna en ny medlem i sin familj av äventyrsdäck: ENDURO TRAIL-XT. Det nya däcket lanmseras på marknaden som bakdäck och bildar en toppenkombination med Mitas ENDURO TRAIL-XT+ framdäck för perfekt körning i alla typer av terräng.
  • Det nya äventyrssportdäcket ENDURO TRAIL-XT finns på marknaden från juni 2024
  • ENDURO TRAIL-XT är utformat för 70% terrängkörning / 30% vägkörning och finns i två olika versioner – Standard och Dakar
  • Det M+S-klassade nya bakdäcket passar perfekt ihop med Mitas ENDURO TRAIL-XT+ framdäck, som tillsammans klarar den mest utmanande terrängen utan att ge avkall på komfort och hållbarhet vid körning på väg

Gustavo Pinto Teixeira, chef för Mitas motorcykeldäck, berättar om det nya Mitas äventyrsdäcket: "ENDURO TRAIL-XT är utformad för moderna äventyrsförare som älskar att utforska terrängspår men som inte vill göra avkall på komfort och hållbarhet när de kommer ut på vägarna."

Tack vare det skopformade blockmönstret och den unika gummiblandningen levererar ENDURO TRAIL-XT-däcket imponerande prestanda på leriga stigar och tuffa grusvägar samtidigt som det ger en mjuk körning på asfalt och motorvägar i höga hastigheter. Klassificerat som M+S med upp till T-klassificering och dubbelriktat, är ENDURO TRAIL-XT-däcket utformat att garantera förarna bästa möjliga offroadprestanda och långvarig hållbarhet med lätt hantering och utmärkt stabilitet på transportsträckor på asfalt.

Detta senaste Mitas-däck kommer att finnas under juni 2024 i två olika versioner: Standard - för bästa allroundprestanda i alla väder och Dakar - med sin Ultra Heavy-Duty-blandning för maximal hållbarhet och en förstärkt stomme som gör det praktiskt taget punkteringssäkert.

För mer information om Mitas ENDURO TRAIL-XT besök https://www.mitas-moto.com/sv-se/produkter/motorcykel-aventyr-och-dual-sport-dack/motorcykel-aventyr-dack/enduro-trail-xt

Ladda ner pressmeddelandet i PDF