Mitas stärker Enduro-disciplinen ytterligare med Lansering av däckserien TERRA FORCE-EX

TERRA_FORCE-EX_800x450
Mitas vill ytterligare stärka sin position som ledande inom endurotävlingar genom att introducera sin helt nya däckserie TERRA FORCE-EX. Den nya serien som testats av Enduro-förare för prestanda i alla typer av terräng är utformad att ge mer kraft, styrning och uthållighet även under de mest extrema förhållandena.
  • Nya Mitas TERRA FORCE-EX-serien finns tillgänglig under hela 2023
  • Den nya däckserien är utformad för Enduro och Dual-Sports motorcyklar
  • TERRA FORCE-EX har fyra olika däckmönster och finns i flera versioner och storlekar

Gustavo Pinto Teixeira, Vice President för Two Wheels och Specialdäck på Yokohama TWS, kommenterar: "Att lansera Mitas TERRA FORCE-EX innebär att vi stärker vår position som en nyckelspelare och partner inom Enduro och Dual-Sports. Vi har arbetat intensivt med att uppgradera vårt befintliga sortiment för att erbjuda den ökade styrka och mångsidighet som förarna behöver. Och vi ser fram emot att leverera TERRA FORCE-EX-däck till kunderna under hösten och framöver.”

Den nya däckserien TERRA FORCE- EX är särskilt utformad för Enduro och Dual-Sports motorcyklar och klassificeras som " vägduglig". Den finns med fyra olika mönster i olika versioner och täcker de mest populära storlekarna, inklusive Junior.

Hela Mitas-serien består av fyra olika mönster för att täcka alla typer av terräng:

MITAS TERRA FORCE-EX SM

Utformad för alla typer av mjuka till medelhårda terräng med klassledande prestanda, stabilitet och slitstyrka i våta eller torra förhållanden. Finns i versionerna Super (Snabb Enduro) och Super Light (Teknisk Enduro). För mer information om Mitas TERRA FORCE-EX SM, besök: https://www.mitas-moto.com/sv-se/produkter/motorcykelterrangdack/endurodack/terra-force-ex-sm

MITAS TERRA FORCE-EX MH

Utformat för alla typer av medelhårda till hårda terräng med klassledande prestanda, stabilitet och slittålighet i våta och torra förhållanden. Finns i versionerna Super (Snabb Enduro) och Super Light (Teknisk Enduro) och Super Soft (Extrem Enduro). Sortimentet omfattar även juniorstorlekar. För mer information om Mitas TERRA FORCE-EX MH, besök: https://www.mitas-moto.com/sv-se/produkter/motorcykelterrangdack/endurodack/terra-force-ex-mh

MITAS TERRA FORCE-EX MT

Baserad på den populära Mitas XT-754 är den utformad för alla typer av extrem terräng med klassledande prestanda, utmärkt grepp och motståndskraft mot punktering. Finns i versionerna Super (Snabb) and Super Light (teknisk Enduro). För mer information om Mitas TERRA FORCE-EX XT, besök: https://www.mitas-moto.com/sv-se/produkter/motorcykelterrangdack/endurodack/terra-force-ex-xt

MITAS TERRA FORCE- EX HT

Baserad på den populära Mitas XT-454 och XT-444 är den utformad för alla typer av hård terräng med klassledande prestanda, utmärkt grepp och motståndskraft mot punktering. Finns även i ICE-version med en speciell blandning som är utformat att prestera även vid de lägsta temperaturerna och som är lämplig för dubbar. För mer information om Mitas TERRA FORCE-EX HT, besök: https://www.mitas-moto.com/sv-se/produkter/motorcykelterrangdack/endurodack/terra-force-ex-ht

Ladda ner pressmeddelandet i PDF